Четвер, 25.04.2024

Бориспільська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 7
Меню сайту
Категорії розділу
Профорієнтація [1]
Попередження травматизму [3]
Наше опитування
З якого Ви класу?
Вього відповідей: 207
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Профорієнтація » Профорієнтація

Профорієнтація
13.02.2015, 10:10

Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії - це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Від вибору професії до душі у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею, її щастя.

 

Завданнями профорієнтації є:

- формування у людини установки на власну активність та самопізнання як основу професійного самовизначення та самоствердження;

- ознайомлення зі світом професій, кон’юнктурою ринку праці, правилами вибору професії, своїми правами та обов’язками;

- забезпечення самопізнання та формування "образу я”, як суб’єкта майбутньої професійної діяльності;

- формування умінь аналізу різних видів професійної діяльності;

- формування вміння співставляти "образ я” з вимогами професій до особистості та кон’юнктурою ринку праці й створювати на цій основі професійний план та його 

   перевіряти;

- перевірка можливостей для самореалізації в різних видах професійної діяльності;

- забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості;

- виховування загальнолюдських та загальнопрофесійних якостей і розумних потреб.  

 

Учні старших класів потребують розширення, поглиблення та систематизації знань про професії, отриманих в процесі навчальної діяльності.

 

Основні напрями профорієнтаційної роботи з учнями:

- професійна просвіта,

- професійне виховання,

- професійна діагностика

- професійна консультація учнів.

 

Профорієнтаційна робота складається з таких етапів:

· професійна інформація,

· професійна діагностика,

· професійна консультація,

· професійний відбір,

· професійна адаптація.

 

  Профорієнтаційну роботу в школі проводять учителі, класні керівники, інші члени педагогічного колективу, фахівці різних галузей виробництва:

а) у процесі вивчення предметів трудового циклу та ін. навчальних предметів;

б) під час позакласної виховні роботи.

 

  Провідна роль у цій роботі належить класному керівникові. Він протягом тривалого часу, спостерігає за учнями свого класу, вивчає їх індивідуальні особливості, інтереси, здібності й нахили, контактує з батьками, знає виховний потенціал кожної сім'ї. Це дає йому змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні. Серед форм такої роботи найефективнішими, що виконують класні керівники є: екскурсії, зустрічі з фахівцями, колишніми випускниками, вечори, диспути, конференції, класні години, заняття в гуртках, факультативи, що дає їм змогу спостерігати за розвитком у школярів професійних інтересів. З метою ознайомлення з робітничими професіїями в школі  встановлено професійний мотиваційний термінал з центра зайнятості, до якого має доступ кожен учень школи.

 

  

   З огляду на важливу роль у професійному самовизначенні учнів їхніх батьків особливе значення має співпраця в професійній роботі школи і сім'ї. Тому школа намагається направляти зусилля батьків на створення умов для розвитку інтересів, схильностей і здібностей їхніх дітей.

Вибір професії для кожної молодої людини – це вибір свого місця в житті, подальшого шляху навчання і праці. Для свідомого вибору професії у школі організовуються зустрічі з представниками професійних та вищих навчальних закладів, відвідування "Днів відкритих дверей" навчальних закладів, виставок "Освіта та кар'єра", ярмарків вакансій, проведення предметних тижнів у школі.

    Кожний навчальний предмет має свої профорієнтації можливості. При пошуку відомостей про різні професії підлітки знайомляться з літературою, довідниками про професії . Основну роботу проводимо з учнями 9-х класів. Вона полягає в профінформуванні про світ професій. Первинна психодіагностика допомагає виявити інтереси, здібності і нахили учнів та вибрати профіль навчання. Таким чином виокремлюється група учнів технологічного профілю, які паралельно з навчанням у загальноосвітній школі зможуть отримати професійно - технічну освіту. Це складна і відповідальна робота, оскільки дитині потрібно дати обґрунтовані рекомендації щодо вибору профілю навчання.

Набір тестів дає змогу визначити інтереси учня , тип його темпераменту , основні риси характеру, тип його особистості, оптимальне для нього професійне середовище.

 Навчання за професіями: автосправа, тракторна справа, швейна справа, оператор комп´ютерного набору та інші, дає змогу створювати ситуацію, де імітуються умови справжнього підприємства з його виробничими процесами. В ході виробничого навчання відтворюється атмосфера ділового спілкування, учні мають можливості спробували сили, працюючи на конкретному робочому місці, виробити навички спілкування і поведінки в трудовому колективі.

Категорія: Профорієнтація | Додав: nazar91
Переглядів: 484 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Copyright MyCorp © 2024
    Хостинг від uCoz